استفاده از ظرفیت های بومی در جهت کاهش 20 درصدی کلاس های زیر حد نصاب

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان تاكيد كرد:

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان بر استفاده از ظرفیت های بومی و محلی در جهت کاهش حداقل 20 درصدی کلاس های زیر حد نصاب تاكيد كرد. به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان هرمزگان؛ دانش هاشمی پور افزود: آموزش و پرورش استان برای سال تحصیلی جدید با نگرشی نوین و استفاده از همه ظرفیت های درون و برون سازمانی، تلاش همه جانبه ای را به کارگرفته است تا سال تحصیلی جدید را به بهترین نحوممکن، با مشارکت و همکاری مجموعه های برون سازمانی و حمایت اولیا و مربیان، راهبری و مدیریت نماید. مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با بیان اینکه قانونگرایی و برنامه محوری اساس کار آموزش و پرورش است، بر اجرای برنامه های پروژه مهر در ماه های منتهی به شروع بازگشایی مدارس، بر محور سند تحول بنیادین تاکید کرد. وي ادامه داد: دراجرای برنامه های آموزش و پرورش آنچه مبنا و محورهمه فعالیت هاست تکریم شایسته مردم و تعامل سازنده با جامعه هدف در جهت رفع مشکلات است و این مهم به عنوان منشور فعالیت باید سرلوحه کار همه مدیران باشند. هاشمي پور اضافه کرد: آموزش و پرورش استان قرارگرفتن در مسیر تحول و فراهم شدن بستر رشد و در یک کلام دستاوردهای خود را مدیون تلاش جمعی، بهره گیری از همه ظرفیت ها و حمایت موثری  می داند که از این مجموعه می شود و این مهم بیانگر این واقعیت است که همه آحاد جامعه آموزش و پرورش را از آن خود بدانند و در توسعه آن مشارکت کنند. مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به مهمترین راهبردها و سیاست های سال 96 ،اظهارکرد: ارتقای مدیریت درآموزش و پرورش، افزایش دامنه تفویض اختیار مسئولیت ها به مدیران مناطق، ارتقاي مدیریت منابع انسانی از جمله توسعه بازآموزی معلمان و گسترش مشاوره در آموزش و پرورش از جمله مهمترین راهبردها و سیاست های سال 96 است. هاشمی پورگفت:  افزایش مهارت های مطلوب مدیریت، انعطاف پذیری درعین استواری، بهره وری در منابع  مالی در رابطه با اقتصاد مقاومتی، اولویت تخصیص منابع به مناطق محروم و ارتقای سلامت جسمی و روانی در راستای مقابله با آسیب ها و ناهنجاریها در شمار دیگر اولویت های سال جاری آموزش و پرورش است که به عنوان منشورعملکرد مدیران باید محور فعالیت ها باشد. مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: افزایش اثربخشی آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش، گسترش نقش بخش غیردولتی در آموزش های فنی حرفه ای و کار دانش، توسعه عدالت آموزشی و توجه جدی به سوادآموزی و انسداد مبانی بیسوادی که مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش در برنامه های سال 96 است، با استفاده از همه ظرفیت ها در دستور کاراست. وی با بیان اینکه نظارت و راهنمایی بر کلاس های چند پایه روستایی، توسعه و گسترش فناوری اطلاعات، تجهیز فضاها و محیط های یادگیری، نوسازی، مقاوم سازی و فرهنگ سازی در بهسازی و حفظ  و نگهداری اماکن آموزشی، لزوم مدیریت و کنترل نقل و انتقالات با توجه به کمبود نیروی انسانی تاکیدكرد و افزود: تا پایان مرداد ماه بايدپرونده ساماندهی نیروی انسانی بسته شود تا با آمادگی کامل بتوانیم سال تحصیلی جدید را آغاز نماییم. هاشمی پور بر لزوم چاره اندیشی و استفاده از ظرفیت های بومی و محلی در جهت کاهش حداقل 20 درصدی کلاس های زیر حد نصاب تاکید کرد و گفت: در همین راستا کاهش 10 درصدی از نیروهای اداری مدارس الزامی است و مقرر شد نسبت به سال گذشته سقف اضافه تدریس ها نیز به میزان 10درصد کاهش داشته باشد. هاشمی پور با تاکید برنامه ریزی برای جذب حداکثری نوآموزان پیش دبستانی، تسریع در صدور فرایند اعطای مجوز این مراکز را یادآورشد و اظهارکرد: با توجه به اینکه برابر تبصره2 ماده 2 قانون مدارس غیر دولتی، صدور مجوز پیش دبستانی با آموزش و پرورش است، تقویت نظارت بر این مراکز و مدارس غیردولتی روزانه و بزرگسالان و همچنین نظارت جدی بر مراکزآموزش از راه دور جهت جلوگیری ازهر گونه تخلف احتمالی، از دیگر برنامه های آموزش و پرورش است.

سند تحول بنیادین